FAQ
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
De levertijd bedraagt maximaal 10 werkdagen. Alle bestellingen, ook speciale uitvoeringen, worden binnen 5 werkdagen verzonden. Daarna duurt het vrachtvervoer ongeveer 3-5 werkdagen, afhankelijk van waar je in Nederland woont.
(Houd er rekening mee dat gelakte en verzinkte producten een langere levertijd hebben.)
Met wie wordt mijn bestelling verzonden?
Wij leveren in heel Nederland met Dachser. We verzenden ook naar België – je hoeft bij het afrekenen alleen maar België te selecteren.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen/tracken?
Wanneer we de bestelling vanuit ons magazijn verzenden, ontvang je per e-mail een trackingnummer, zodat je de bestelling kan volgen.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €69 voor de meeste bestellingen (in sommige gevallen kunnen er toeslagen voor speciale bestellingen van toepassing zijn, controleer de verzendkosten bij het afrekenen). Bestellingen van meer dan €1.000 worden gratis verzonden.
Kan ik mijn plantenbakken bij levering naar de tuin laten brengen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij maken gebruik van een extern transportbedrijf dat jouw bestelling op pallets tot aan de stoep levert.
Kan ik mijn bestelling zelf bij jullie afhalen?
Ja, het is mogelijk om jouw bestelde goederen bij ons af te halen. Aangezien wij een Deens bedrijf zijn, is afhalen echter alleen mogelijk na voorafgaande afspraak op ons adres in Denemarken: Tolstrupvej 40, 9670 Løgstør, Denemarken.
Wat moet ik doen als ik verkeerde leveringsgegevens heb ingevoerd?
Als je onjuiste leveringsgegevens hebt opgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail op klantenservice@staaltuin.nl of telefonisch op +45 93869620. Wij helpen je dan met het wijzigen van de gegevens, zodat de bestelling correct naar je kan worden verzonden. Als de bestelling al door ons is verzonden, kunnen wij helaas geen wijzigingen meer aanbrengen. In dat geval verzoeken wij je contact met ons op te nemen, zodat wij je een oplossing kunnen bieden.
Welke betalingsmogelijkheden heb ik?
Bij Staaltuin kan je kiezen uit onze veilige betaalmethoden: Visa, Mastercard en Paypal (Google Pay en Apple Pay).
Wanneer wordt mijn geld afgeschreven?
Zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, wordt het bedrag op jouw rekening gereserveerd. Het bedrag wordt echter pas afgeschreven wanneer we jouw bestelling hebben verpakt en vanuit ons magazijn hebben verzonden.
Hoe zit het met mijn veiligheid als ik bij jullie winkel?
Wij slaan alleen persoonsgegevens op als deze relevant zijn voor jouw activiteiten bij Staaltuin. Lees hier meer over in ons privacybeleid.
Zijn mijn betalingsgegevens veilig?
Jouw veiligheid is voor ons erg belangrijk, daarom zijn jouw gegevens bij ons en onze Deense leveranciers in goede handen. De betaling in de webshop gebeurt in samenwerking met onze acquirer Clearhaus en PSP Quickpay (veilig betaalvenster).
Wat kan ik doen als ik problemen heb met de betaling?
Als je problemen ondervindt bij het voltooien van de betaling in de webshop, kan dit te wijten zijn aan jouw browser of de betaalkaart die je gebruikt. Probeer jouw browser of betaalmethode te wijzigen. Als dit niet werkt, neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon. Wij zullen je zo snel mogelijk helpen.
Hoe kan ik betalen met een cadeaubon?
Jouw cadeaubon bevat een code die je kan gebruiken bij het afrekenen in de webshop. Je hoeft de code alleen maar in te voeren in het veld ‘Kortingscode of cadeaubon’ op de betaalpagina wanneer je bij ons winkelt.
Waar kan ik mijn factuur/kassabon vinden?
Je vindt jouw factuur/kassabon in de verzendbevestiging die je per e-mail ontvangt. Daar k an je de factuur/kassabon downloaden door te klikken op ‘Factuur voor jouw aankoop hier downloaden’, direct onder het onderwerp van de e-mail.
Is het product roestvrij wanneer ik het ontvang?
De producten zijn niet altijd roestvrij wanneer je ze ontvangt. In de meeste gevallen ontvangt je jouw product voordat het volledig is geroest.
Hoe lang duurt het voordat mijn product volledig verroest is?
Afhankelijk van wind en weer roesten de producten na 1-3 maanden volledig.
Waar moet ik op letten tijdens het roesten?
Let op: tijdens het roestproces kunnen de producten afgeven. Als jouw plantenbak of plantenbakken op tegels worden geplaatst, raden wij je aan een onkruiddoek of een schildersmat als ondergrond te gebruiken. Je kan de plantenbak de eerste dagen ook op een andere plaats neerzetten, bijvoorbeeld op het gazon. Houd er echter rekening mee dat deze na het verplaatsen nog licht vervuild kan zijn.
Waar vind ik de sleutel van mijn brievenbus?
De sleutel van jouw brievenbus wordt bij ontvangst onder de bodem van de brievenbus geplakt.
Hoe diep moet ik mijn borderranden in de grond laten zakken?
Dat hangt af van het oppervlak, maar als vuistregel geldt dat minimaal 50% van de borderranden in de grond moet zitten.
Wanneer moet ik grondpinnen gebruiken?
Als de grond zacht is en er misschien aan één kant wat druk op de grond wordt uitgeoefend, heb je misschien een extra verankering nodig. Gelaste grondpinnen kunnen hiervoor een oplossing zijn.
Moet ik kiezen voor een model met of zonder bodemplaat?
Optimaal voor de afwatering en de plantengroei is zonder bodemplaat. Als je de plantenbak of plantenkisten echter op tegels plaatst of ze moeten worden verplaatst, kan je kiezen voor een bodem.
Als je voor een bodem kiest, zijn er toch afwateringsgaten aanwezig en is de bodem een paar millimeter verhoogd. Zo kan het water wegvloeien, ook als de plantenbak of de plantenbakken op tegels staan.
Kan ik cortenstaal zelf snijden?
Ja, dat kan met een normale haakse slijper en een goede slijpschijf. Vergeet natuurlijk niet een veiligheidsbril te dragen.
Kan ik zelf in cortenstaal boren?
Ja, met een goede boormachine wel, maar je hebt een goede metaalboor nodig.
Kan ik cortenstaal zelf lassen?
Ja, dat kan met een normaal CO2-lasapparaat.
Wat is het verschil tussen een rechte, gebogen en slakkenrand?
Alle plantenbakken kunnen worden gemaakt met een rechte, gebogen of slakkenrand. Een gebogen bovenrand of slakkenrand geeft het product extra stabiliteit, zodat versterking niet altijd nodig is. Een slakkenrand dient als barrière die kan helpen voorkomen dat jouw plantenbak door slakken wordt aangetast. We kunnen echter niet garanderen dat de slakken niet af en toe hun weg naar de plantenbak vinden.
Zijn plantenbakken verstevigd?
Ja, alle plantenbakken worden met de hand vervaardigd door onze smeden en individueel versterkt met dwarsbalken en verstevigingen.
Hebben jullie een winkel of een showroom waar ik de producten kan bekijken?
Nee, wij zijn een onlinewinkel en hebben daarom geen fysieke winkel of showroom.
Hoe kan ik een artikel retourneren of ruilen?
Wij bieden geen omruiling van goederen aan, daarom raden wij aan om je artikel retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen. We helpen je graag met het boeken van een pallet voor je retourzending, maar je mag dit ook zelf regelen. Vergeet niet dat het artikel ongebruikt moet worden geretourneerd en goed verpakt en vastgezet moet zijn, zoals toen je de bestelling ontving.
Moet ik zelf betalen voor het terugsturen van mijn artikelen?
Ja, je betaalt zelf de kosten voor het terugsturen van de artikelen
Hoe lang heb ik recht op retournering?
Je hebt een retourrecht van 14 dagen vanaf het moment dat u het product hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat de goederen moeten worden teruggestuurd en correct moeten worden verpakt en vastgezet. Precies zoals u de goederen bij levering hebt ontvangen. Als wij (Staaltuin) gebruikte producten moeten terugnemen, kan dit alleen gebeuren met een korting op de nieuwprijs.
Bestaat er een garantie- of reclamatieperiode voor de producten?
Ja, je hebt 10 jaar garantie tegen doorroesten en lasfouten. De garantie tegen doorroesten geldt echter niet als het product voortdurend in contact staat met water. Als je een defect of onvolledig product hebt ontvangen, neem dan onmiddellijk contact met ons op via e-mail klantenservice@staaltuin.nl en beschrijf de betreffende fouten of gebreken door foto's ervan bij de klacht te voegen. Wij helpen je natuurlijk zo snel mogelijk met een oplossing.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd product heb ontvangen?
Als je een beschadigd product hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via e-mail: klantenservice@staaltuin.nl. Beschrijf de schade aan het product en voeg foto's toe van hoe je het product hebt ontvangen en hoe het beschadigd is. Wij zullen je natuurlijk zo snel mogelijk helpen met een oplossing.
Wanneer ontvang ik mijn geld na het retourneren?
Zodra we het retourzending in ons magazijn hebben ontvangen, maken we het bedrag over naar jouw rekening, waar het doorgaans binnen 1-2 werkdagen zichtbaar zal zijn.
Kan ik mijn afmetingen op maat retourneren?
Nee, het is niet mogelijk om afmetingen op maat te retourneren.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
De levertijd bedraagt maximaal 10 werkdagen. Alle bestellingen, ook speciale uitvoeringen, worden binnen 5 werkdagen verzonden. Daarna duurt het vrachtvervoer ongeveer 3-5 werkdagen, afhankelijk van waar je in Nederland woont.
(Houd er rekening mee dat gelakte en verzinkte producten een langere levertijd hebben.)
Met wie wordt mijn bestelling verzonden?
Wij leveren in heel Nederland met Dachser. We verzenden ook naar België – je hoeft bij het afrekenen alleen maar België te selecteren.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen/tracken?
Wanneer we de bestelling vanuit ons magazijn verzenden, ontvang je per e-mail een trackingnummer, zodat je de bestelling kan volgen.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €69 voor de meeste bestellingen (in sommige gevallen kunnen er toeslagen voor speciale bestellingen van toepassing zijn, controleer de verzendkosten bij het afrekenen). Bestellingen van meer dan €1.000 worden gratis verzonden.
Kan ik mijn plantenbakken bij levering naar de tuin laten brengen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wij maken gebruik van een extern transportbedrijf dat jouw bestelling op pallets tot aan de stoep levert.
Kan ik mijn bestelling zelf bij jullie afhalen?
Ja, het is mogelijk om jouw bestelde goederen bij ons af te halen. Aangezien wij een Deens bedrijf zijn, is afhalen echter alleen mogelijk na voorafgaande afspraak op ons adres in Denemarken: Tolstrupvej 40, 9670 Løgstør, Denemarken.
Wat moet ik doen als ik verkeerde leveringsgegevens heb ingevoerd?
Als je onjuiste leveringsgegevens hebt opgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail op klantenservice@staaltuin.nl of telefonisch op +45 93869620. Wij helpen je dan met het wijzigen van de gegevens, zodat de bestelling correct naar je kan worden verzonden. Als de bestelling al door ons is verzonden, kunnen wij helaas geen wijzigingen meer aanbrengen. In dat geval verzoeken wij je contact met ons op te nemen, zodat wij je een oplossing kunnen bieden.
Welke betalingsmogelijkheden heb ik?
Bij Staaltuin kan je kiezen uit onze veilige betaalmethoden: Visa, Mastercard en Paypal (Google Pay en Apple Pay).
Wanneer wordt mijn geld afgeschreven?
Zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, wordt het bedrag op jouw rekening gereserveerd. Het bedrag wordt echter pas afgeschreven wanneer we jouw bestelling hebben verpakt en vanuit ons magazijn hebben verzonden.
Hoe zit het met mijn veiligheid als ik bij jullie winkel?
Wij slaan alleen persoonsgegevens op als deze relevant zijn voor jouw activiteiten bij Staaltuin. Lees hier meer over in ons privacybeleid.
Zijn mijn betalingsgegevens veilig?
Jouw veiligheid is voor ons erg belangrijk, daarom zijn jouw gegevens bij ons en onze Deense leveranciers in goede handen. De betaling in de webshop gebeurt in samenwerking met onze acquirer Clearhaus en PSP Quickpay (veilig betaalvenster).
Wat kan ik doen als ik problemen heb met de betaling?
Als je problemen ondervindt bij het voltooien van de betaling in de webshop, kan dit te wijten zijn aan jouw browser of de betaalkaart die je gebruikt. Probeer jouw browser of betaalmethode te wijzigen. Als dit niet werkt, neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon. Wij zullen je zo snel mogelijk helpen.
Hoe kan ik betalen met een cadeaubon?
Jouw cadeaubon bevat een code die je kan gebruiken bij het afrekenen in de webshop. Je hoeft de code alleen maar in te voeren in het veld ‘Kortingscode of cadeaubon’ op de betaalpagina wanneer je bij ons winkelt.
Waar kan ik mijn factuur/kassabon vinden?
Je vindt jouw factuur/kassabon in de verzendbevestiging die je per e-mail ontvangt. Daar k an je de factuur/kassabon downloaden door te klikken op ‘Factuur voor jouw aankoop hier downloaden’, direct onder het onderwerp van de e-mail.
Is het product roestvrij wanneer ik het ontvang?
De producten zijn niet altijd roestvrij wanneer je ze ontvangt. In de meeste gevallen ontvangt je jouw product voordat het volledig is geroest.
Hoe lang duurt het voordat mijn product volledig verroest is?
Afhankelijk van wind en weer roesten de producten na 1-3 maanden volledig.
Waar moet ik op letten tijdens het roesten?
Let op: tijdens het roestproces kunnen de producten afgeven. Als jouw plantenbak of plantenbakken op tegels worden geplaatst, raden wij je aan een onkruiddoek of een schildersmat als ondergrond te gebruiken. Je kan de plantenbak de eerste dagen ook op een andere plaats neerzetten, bijvoorbeeld op het gazon. Houd er echter rekening mee dat deze na het verplaatsen nog licht vervuild kan zijn.
Waar vind ik de sleutel van mijn brievenbus?
De sleutel van jouw brievenbus wordt bij ontvangst onder de bodem van de brievenbus geplakt.
Hoe diep moet ik mijn borderranden in de grond laten zakken?
Dat hangt af van het oppervlak, maar als vuistregel geldt dat minimaal 50% van de borderranden in de grond moet zitten.
Wanneer moet ik grondpinnen gebruiken?
Als de grond zacht is en er misschien aan één kant wat druk op de grond wordt uitgeoefend, heb je misschien een extra verankering nodig. Gelaste grondpinnen kunnen hiervoor een oplossing zijn.
Moet ik kiezen voor een model met of zonder bodemplaat?
Optimaal voor de afwatering en de plantengroei is zonder bodemplaat. Als je de plantenbak of plantenkisten echter op tegels plaatst of ze moeten worden verplaatst, kan je kiezen voor een bodem.
Als je voor een bodem kiest, zijn er toch afwateringsgaten aanwezig en is de bodem een paar millimeter verhoogd. Zo kan het water wegvloeien, ook als de plantenbak of de plantenbakken op tegels staan.
Kan ik cortenstaal zelf snijden?
Ja, dat kan met een normale haakse slijper en een goede slijpschijf. Vergeet natuurlijk niet een veiligheidsbril te dragen.
Kan ik zelf in cortenstaal boren?
Ja, met een goede boormachine wel, maar je hebt een goede metaalboor nodig.
Kan ik cortenstaal zelf lassen?
Ja, dat kan met een normaal CO2-lasapparaat.
Wat is het verschil tussen een rechte, gebogen en slakkenrand?
Alle plantenbakken kunnen worden gemaakt met een rechte, gebogen of slakkenrand. Een gebogen bovenrand of slakkenrand geeft het product extra stabiliteit, zodat versterking niet altijd nodig is. Een slakkenrand dient als barrière die kan helpen voorkomen dat jouw plantenbak door slakken wordt aangetast. We kunnen echter niet garanderen dat de slakken niet af en toe hun weg naar de plantenbak vinden.
Zijn plantenbakken verstevigd?
Ja, alle plantenbakken worden met de hand vervaardigd door onze smeden en individueel versterkt met dwarsbalken en verstevigingen.
Hebben jullie een winkel of een showroom waar ik de producten kan bekijken?
Nee, wij zijn een onlinewinkel en hebben daarom geen fysieke winkel of showroom.
Hoe kan ik een artikel retourneren of ruilen?
Wij bieden geen omruiling van goederen aan, daarom raden wij aan om je artikel retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen. We helpen je graag met het boeken van een pallet voor je retourzending, maar je mag dit ook zelf regelen. Vergeet niet dat het artikel ongebruikt moet worden geretourneerd en goed verpakt en vastgezet moet zijn, zoals toen je de bestelling ontving.
Moet ik zelf betalen voor het terugsturen van mijn artikelen?
Ja, je betaalt zelf de kosten voor het terugsturen van de artikelen
Hoe lang heb ik recht op retournering?
Je hebt een retourrecht van 14 dagen vanaf het moment dat u het product hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat de goederen moeten worden teruggestuurd en correct moeten worden verpakt en vastgezet. Precies zoals u de goederen bij levering hebt ontvangen. Als wij (Staaltuin) gebruikte producten moeten terugnemen, kan dit alleen gebeuren met een korting op de nieuwprijs.
Bestaat er een garantie- of reclamatieperiode voor de producten?
Ja, je hebt 10 jaar garantie tegen doorroesten en lasfouten. De garantie tegen doorroesten geldt echter niet als het product voortdurend in contact staat met water. Als je een defect of onvolledig product hebt ontvangen, neem dan onmiddellijk contact met ons op via e-mail klantenservice@staaltuin.nl en beschrijf de betreffende fouten of gebreken door foto's ervan bij de klacht te voegen. Wij helpen je natuurlijk zo snel mogelijk met een oplossing.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd product heb ontvangen?
Als je een beschadigd product hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via e-mail: klantenservice@staaltuin.nl. Beschrijf de schade aan het product en voeg foto's toe van hoe je het product hebt ontvangen en hoe het beschadigd is. Wij zullen je natuurlijk zo snel mogelijk helpen met een oplossing.
Wanneer ontvang ik mijn geld na het retourneren?
Zodra we het retourzending in ons magazijn hebben ontvangen, maken we het bedrag over naar jouw rekening, waar het doorgaans binnen 1-2 werkdagen zichtbaar zal zijn.
Kan ik mijn afmetingen op maat retourneren?
Nee, het is niet mogelijk om afmetingen op maat te retourneren.